BÍLÝ KŘÍŽ A ŠVARNÁ HANKA

Celkem nastoupáno: 848 m
Celkem naklesáno: -848 m

Popis Trasy

Začátek trasy je na Visalajích (780 m n. m.), kde se nachází velké placené parkoviště. Nejprve po zelené, poté po modré turistické značce stoupáme po lesní cestě na Bílý Kříž (2,8 km, 903 m n. m.). Na něm je výhled a možnost občerstvení v horském hotelu Sulov. Nacházíme se na česko-slovenském hraničním hřebeni. Hranici nyní budeme kopírovat po červené značce až na Konečnou (9,4 km, 717 m n. m.). Cesta to je převážně lesní, výškově zvlněná, s možností občerstvení na chatě Doroťanka (5,8 km, 690 m n. m.).

Na Konečné sjíždíme k parkovišti, kolem kterého vede hlavní silnice. My se ale hlavní vyhneme a z přímo parkoviště sjedeme po modré značce zpevněnou cestou do údolí Černé Ostravice na rozcestí Mlýn (11,0 km, 585 m n. m.). Modré se držíme i dále, tentokrát je ale cesta lesní a stoupá na Švarnou Hanku (14,3 km, 860 m n. m.) na hřebeni Gruň. Zde je možnost občerstvení.

Můžeme si odskočit po hřebeni vlevo směrem k hotelu Charbulák; naskytnou se nám krásné výhledy na Kysucké vrchy a uvidíme dřevěný kostelík Panny Marie. Naše trasa pokračuje od Švarné Hanky po zelené značce nejprve zpevněnou cestou na rozcestí Smrkoviny (15,3 km, 862 m n. m.), poté pěšinou na Ježánky, odkud nás od našeho výchozího místa dělí už jen kousek.