KOLEM SKALKY

středně těžká trasa, nutná průměrná fyzická kondice
Celková vzdálenost: 21310 m
Max. výška: 888 m
Min. výška: 494 m
Celkem nastoupáno: 794 m
Celkem naklesáno: -799 m

Popis Trasy

MTB trasa „Kolem Skalky“ má svůj výchozí bod v Mostech u Jablunkova ve SKIareálu. Trasa nás provede zajímavými místy kolem vrchu Skalka nad Mosty u Jablunkova. Je vedena převážně po lesních cestách, částečně neudržovaných. Součástí MTB trasy je nádherný sjezd po lesních cestách a pěšinách ze Skalky přes Velké a Malé Louky.
Skaireál Mosty u Jablunkova (0,0km) Z parkoviště asfaltovou komunikací do centra obce Zde vlevo, podjezdem pod tratí, za podjezdem vpravo do protisměru (1,0 km) a dále stoupáním, asfaltovou komunikací až na tzv. „Polomskou cestu“(2,1 km) Ve směru cyklotrasy 6081 vpravo, stále asfaltová komunikace, až na rozlehlé rozcestí několika lesních cest.
(3,0 km) SK 1a.

MTB trasa „kolem Skalky“ pokračuje přímým směrem po tzv. „Křínovské cestě“ po vrstevnici kolem Malé Skalky a Skalky až pod lyžařské středisko Severka. (7,0km) SK2 (zde se připojuje MTB trasa „Nad údolím Lomné“) .

Trasa „Kolem Skalky“ pokračuje vlevo stoupáním po asfaltové cestě a dále kamenité cestě kolem menšího z lyžařských vleků. Kamenitá cesta stále stoupá vlevo až  na rozcestí 4 cest (8,6 km) (žlutá turistická značka)

Po žluté tur. značce vlevo pěknými sjezdy přes tzv. Velké a Malé louky. Pod Malými loukami opouští MTB trasa žluté turistické značení (10,9 km) SK3 vpravo a přichází zpět na rozlehlou křižovatku lesních cest (11,7km) SK 1b.

Zde vpravo, lesní cestou, mírným stoupáním, a dále prudkou „vracečkou“ vlevo (12,2km) SK4  Prudším stoupáním dále. U horní stanice lyžařského vleku odbočením mírně vlevo po vrstevnici starou lesní neudržovanou cestou,  protneme červeně značenou turistickou trasu Mosty-Skalka, a dále lesní cestou na sfaltovou silnici (tzv. Polomská cesta). (14,9km) Po ní vlevo ca 150m SK5 a vpravo, na lesní cestu, na asfaltovou komunikaci v Mostech u Jablunkova autobusová zastávka „Rozc. Šance“. (16,2km)

Přes silnici, (cyklotrasa č.561, modře značená turistická trasa), asfaltovou a makadamovou, stoupající,  komunikaci  k tur. rozcestníku „Jablunkovský průsmyk“. Dále  po modře značené turistické trase lesní cestou až na křižovatku cest. (18,6km) (tur. rozcestník Studeničný rozc.), č.6080)
Po cyklotrase 6080 vlevo zpevněnou lesní cestou do první prudké pravotočivé zatáčky. SK6 Opustíme cestu vlevo, úzkou pěšinou trialovým sjezdem lesem na polní cestu pod lesem. Po ní vlevo ca. 1,2km do Skiareálu Mosty u Jablunkova. (21km)