NA STOŽEK

středně těžká trasa, nutná průměrná fyzická kondice
Celková vzdálenost: 36462 m
Max. výška: 968 m
Min. výška: 383 m
Celkem nastoupáno: 1467 m
Celkem naklesáno: -1466 m

Popis Trasy

Trasa vede po obou stranách údolí Olše převážně po lesních traverzových cestách – nejdříve úbočím Gírové, pak Stožku obohacena prudkým výjezdem na Bahenec a technickým úsekem kolem Kiczor na Stožek

Start je v Jablunkově u koupaliště Amerika, odkud se vydáme spolu s cyklotrasou č. 6080 až na křižovatku Pláňava (3,1 km)  odbočíme vlevo a mírně sjezdem asfaltovou cestou až na konec lesa (3,7 km), kde odbočíme vpravo na lesní cestu (asfalt, pak štěrková). Před začátkem stoupání odbočíme vlevo (5,1 km) na štěrkovou vrstevnicovou cestu, která nás dovede až na křižovatku „Na Dílku“ (9,4 km)  Zde odbočíme vlevo a spolu se zelenou značkou sjíždíme až k bývalému hraničnímu přechodu v Bukovci (12,8 km). Vlevo po hlavní silnici, mineme Kempaland (alternativně možnost startu) do centra obce. Od křižovatky (15,3 km) spolu s červenou značkou vpravo mezi domy, lávkou přes řeku a mírným, později prudkým stoupáním lesní cestou po křížení s asfaltovou cestou (17,3 km), pokračujeme vpravo po cestě až k holetu Bahenec (20,1 km), odkud prudce stoupáme kamenitou cestou. Z nejvyššího bodu sjedeme 200 m k rozcestníku „Plenisko“ (21,4 km), zahneme vpravo kolem závory a lesní cestou až na hřeben (22,1 km) , kde se napojíme na červenou značku. Dále vlevo kolem skalek Kiczory zpočátku úzkým kamenitým chodníkem až chatě Stožek (23,7 km). Od chaty stále po státní hranici prudce dolů (nesjízdné) k místu, kde se vlevo odpojuje žlutá značka, dále pěšinou po žluté až na křižovatku lesních cest (25,0 km) . Pokračujeme první odbočkou vlevo, lesní cestou až k rozcestí pod Groníčkem (27,2 km) . Sjíždíme vpravo lesní cestou, na křižovatce (30,0 km)  se dáme vlevo a pokračujeme traverzem. Za skupinou domů se připojíme k modré značče (32,6 km). Po ní do centra Písečné (34,0 km), vlevo na hlavní silnici, pak vpravo (34,3 km) na vedlejší cestu. Mírným, ke konci prudším sjezdem se dostaneme k řece (35,6 km), zde se dáme vlevo kolem řeky přes amfiteátr k mostu (36,3 km). Vpravo přes most, za mostem vlevo na parkoviště Amerika (36,6 km).