Prašivá a Kotař

Celkem nastoupáno: 686 m
Celkem naklesáno: -686 m

Popis Trasy

Vhodnost trasy pro rodiny s dětmi: ne

Začátek trasy je v podhorské obci Morávka (458 m n. m.). Auto můžeme nechat na velkém odstavném parkovišti na konci obce. Od autobusové zastávky „Morávka – bus“ vede souběžně zelená a modrá turistická značka, která překonává řeku Morávku. Na druhé straně řeky začíná odbočkou vlevo náš okruh. Neznačená silnice nás vede souběžně s řekou, až se na konci promění v polní cestu, po které jedeme pořád rovně, až k řece, na modrou turistickou značku (2,5 km).

Modrá turistická značka nás zavede až na chatu Prašivá. Nejprve po modré pojedeme podél řeky, to je pohodička. Poté se ale od řeky odlepí a stoupá prudkou pěšinou vzhůru. Následuje mírnější etapa po lesní cestě na rozcestí Nad Visutým (5,9 km, 721 m n. m.). Dále je již cesta přívětivější, horská, traverzujeme po ní až na chatu Prašivá (8,8 km, 702 m n. m.). Zde se můžeme občerstvit.

Po červené hřebenové značce vyjedeme nejprve na vrchol Prašivá (10,1 km, 843 m n. m.), sjedeme do sedla a vyšlápneme na Kotař – rozcestí (12,4 km, 817 m n. m.). Odtud je to už jen 800 m na chatu Kotař (13,2 km). Občerstvit se můžeme buďto zde nebo o něco níž po modré v hospůdce Ateliér (13,9 km). Po modře značené lesní cestě sjedeme až na Morávku.