Pustevny z Trojanovic

Od chaty Ráztoka, přes Vyrubaninu na Pustevny, směrem na Radhošť a dolů k Ráztoce

Popis Trasy

Vhodnost trasy pro rodiny s dětmi: ne

Začínáme v Trojanovicích poblíž chaty Ráztoka (565 m n. m.), u velkého placeného parkoviště. Vydáme se po zpevněné cestě k hotelu Troyer a pořád dál úbočím Nořičí hory až na rozcestí Vyrubanina (5 km, 630 m n. m.). Odtud vpravo, zpevněnou cestou podél Bystrého potoka po zelené značce. Zelená značka se ze zpevněné cesty na 6,5 km odpojí, my ale pokračujeme po cestě dál až na další setkání se zelenou značkou (9,9 km). Nyní ji opět vpravo následujeme, přes Tanečnici-sedlo (10,9 km, 1.080 m n. m.) na Pustevny (12,2 km, 1.010 m n. m.). Na Pustevnách jsou bohaté možnosti občerstvení.

Dále pokračujeme po modré turistické značce směrem na Radhošť. Tato trasa je velmi oblíbena pěšími všech věkových kategorií, proto dbejme zvýšené ohleduplnosti. Přes sochu Radegasta (13,5 km, 1.100 m n. m.) se dostaneme až na rozcestí Radhošť-hřeben (15,2 km, 1.080 m n. m.). Po dobytí vrcholu Radhoště (16,1 km, 1.129 m n. m., občerstvení) pokračuje naše trasa z rozcestí Radhošť-hřeben po zeleně značené pěší cestě dolů. Jakmile narazíme na 19,8 km na zpevněnou cestu, držíme se jí až do výchozího místa naší trasy.