Štramberk – Mořkov – Frenštát p. R.

Štramberk - Mořkov - Frenštát p. R.

Trasa, kde na nás čekají tři stoupání: Jedle, Pod Javorníkem a Jeníkovo sedlo
Celková vzdálenost: 37804 m
Max. výška: 598 m
Min. výška: 302 m
Celkem nastoupáno: 1302 m
Celkem naklesáno: -1302 m

Popis Trasy

Vhodnost trasy pro rodiny s dětmi: ne

Začínáme ve městečku Štramberk (405 m n. m.), kde je koncentrace turistických atrakcí nebývale vysoká. Při parkování v centru vyhledejte jedno z k tomu určených parkovišť, jinak riskujete botičku. Naučná stezka „Novojičínská kopretina“ nás navede na červenou značku směrem na rozcestí Libotín (4,8 km). Odtud vyjedeme po pěšině značené zelenou značkou na Jedle, sedlo (6,4 km, 509 m n. m.). Z ní sjíždíme lesní cestou až k silnici. V závěru odbočuje zelená značka po pěšině do Životic, do těch ale zajíždět nemusíme.

Po silnici přijíždíme do Mořkova (10,2 km), kde stále sledujeme zelenou značku. Na 12. kilometru ji po stoupání lesní cestou protíná cyklotrasa č. 6016, na kterou doleva odbočíme. Vede nás po zpevněné cestě úbočím hřebene. Na 23. kilometru z ní můžeme odbočit na zelenou značku, která nás po lesní cestě dovede na rozcestí Horečky. Z těch sjedeme po zpevněné cestě na červenou značku a vydáme se po ní vlevo do Lichnova.

Pokud bychom následovali cestu červenou značku dále, dojedeme až do Štramberku, my si ale můžeme na závěr vyšlápnout ještě Jeníkovo sedlo. V tom případě jedeme v Lichnově směrem na Vlčovice, k silnici se přidá žlutá značka, po které vyjedeme lesní cestou na Jeníkovo sedlo (31,6 km, 485 m n. m.). Sjedeme červeně značenou cyklistickou trasou dolů a vydáme se vpravo po červené značce do Štramberku. Pokud se nám nechce přenášet kolo přes železniční nadchod, železnici podjedeme silnicí vpravo.