Travný a Ropice

Z Moráky cestou pod Travným, na Bílý Kříž, Slavíč a Ropici. Okružní trasa po hřebeni se startem v údolí
Celková vzdálenost: 41478 m
Max. výška: 1067 m
Min. výška: 460 m
Celkem nastoupáno: 1474 m
Celkem naklesáno: -1474 m

Popis Trasy

Vhodnost trasy pro rodiny s dětmi: ne

Začátek trasy je v podhorské obci Morávka (458 m n. m.), v údolí stejnojmenné říčky. U velkého odstavného parkoviště je rozcestník. Vyrážíme po žluté značce, směr Úspolka. Trasa nás vede nejprve po silnici, poté po zpevněné cestě výš, nad vodní nádrž Morávka. Občas přehradu přes stromy zahlédneme. Ve vzdálenosti 3,7 km žlutou značku opustíme a místo dolů na Úspolku pokračujeme po zpevněné cestě stále vzhůru. Další výrazné rozcestí je na 6,5 km.  Zde odbočíme vlevo dolů. Na následujících 2 km několikrát vyjedeme a zase sjedeme, na rozcestích se držíme vpravo, až k zelené značce na rozcestí Plato (10,9 km, 862 m n. m.).

Zelenou následujeme po zpevněné cestě dolů na Visalaje (13,6 km, 780 m n. m.), kde se můžeme občerstvit na stejnojmenném hotelu. Na Bílý Kříž (16,4 km, 898 m n. m.) vyjíždíme vzhůru po horské cestě lemované modrou turistickou značkou. Horská chata Sulov nabízí další možnost občerstvení.  Napojujeme se na červenou hřebenovou značku směrem na rozcestí Pod Malým Polomem. Cesta po hřebeni je kamenitá, naskytne se nám výhled do údolí. Červená značka nás dále zavede po pěšině na zpevněnou cestu, které se držíme i za rozcestím Pod Malým Polomem (21,6 km, 950 m n. m.), kde se červená od nás oddělí a dál pokračuje modrá. Dojedeme na rozcestí Kozí hřbet (23,5 km, 820 m n. m.) a napojíme se na jinou červenou. (Pozor, v oblasti Pod Malým Polomem se k sobě přibližují dvě různé červené značky).

Rozcestí Lačnov (24,9 km, 830 m n. m.) disponuje přístřeškem. Po dvou kilometrech přijíždíme k horské chatě Slavíč (26,8 km, 905 m n. m.). Červené se držíme i dál na Kalužný (29,5 km, 967 m n. m.) a další na rozcestí Ropice (32,5 km, 990 m n. m.). Přes stejnojmennou horu Ropice (1.082 m n. m.), nejvýše položené místo naší trasy, se dostaneme na o něco nižší vrchol Velký Lipový (35,0 km, 1.003 m n. m.), kde červenou značku definitivně opouštíme. Odtud budeme už jen klesat. Nejprve sjedeme po žluté směr Morávka (35,5 km), poté se napojíme vpravo na zpevněnou cestu, protínající zelenou značku (36,4 km) ústící na jinou lesní cestu (37,3 km). Dáme se po ní vlevo a za chvíli jsme opět na zelené značce. Té se držíme až do místa, kde se ze zpevněné cesty stane silnice (41,3 km). Odbočka po zpevněné cestě vlevo nás zavede na parkoviště na Morávce, náš výchozí a cílový bod.