Z TYRY NA OSTRÝ A JAVOROVÝ

Poměrně náročná trasa s pěknými hřebenovými úseky.

Popis Trasy

Převážně po lesních cestách. Někdy technické úseky.

Vhodné místo pro nástup na tuto trasu je Tyra (část Třince), parkoviště u pohostinství „U Kotaly“, rozcestník KČT „Tyra-Pila“.

0,0 km Tyra, asfaltová silnice údolím Tyry, cyklotrasa 6201 (A), rocestník „Tyra, pod Ostrým“, 1,1km, dále zelená a žlutá tur. značka (A) až k rozcestníku Tyra, most. Zelená značka k rozcestníku „údolí Tyrky“ 3km (B). Vlevo mimo tur.značku až na žlutou značku, těsně pod rozcestník „Běrnač“ 4,2km (B). Protneme žl.značku a lesní traverzovou cestou kolem vrcholu Ostrého k chatě Kozinec, 8,8km (B). Dále cyklotrasa 6083 k tur. chatě Ostrý (B/C) 13,5km. Cyklotrasou 6083 k rozcestníku „U Kalužného“ (B). Vpravo, zelená tur. značka k rozcestníku „Pod Smrčinou“ (B) 15,8km. Víceméně přímo (mimo zelenou značku) a dále traverzovou lesní cestou (C/B) pod vrcholy Ropice, Šindelná, Javorový, na žlutou tur. značku, 23km. Vlevo nahoru těsně pod tur. chatu Javorový.(A) 23,5km.

Vlevo k rozcestníku Gutské rozcestí – 23,9 km, vpravo modrou turistickou značkou a po ní na cyklotrasu 6201 – 25,3 km. Vpravo po cyklotrase 6201 zpět k místu startu – 32 km.