KOLEMDOKOLA

Celkem nastoupáno: 2338 m
Celkem naklesáno: -2338 m

Popis Trasy

MTB trasa Kolemdokola vede nejzajímavějšími úseky severní části Těšínských Beskyd nad Třincem, Řekou nebo Komorní Lhotkou.

Doporučený start je z Tyry (část Třince), nebo obcí Řeka či Komorní Lhotka, samozřejmě lze ale nastoupit odkudkoliv.

0,0 km Tyra, asfaltová silnice údolím Tyry, cyklotrasa 6201 (A), rocestník „Tyra, pod Ostrým“, 1,1km, dále zelená a žlutá tur. značka (A) až k rozcestníku Tyra, most. Zelená značka k rozcestníku „údolí Tyrky“ 3km (B). Vlevo mimo tur.značku až na žlutou značku, těsně pod rozcestník „Běrnač“ 4,2km (B). Protneme žl.značku a lesní traverzovou cestou kolem vrcholu Ostrého k chatě Kozinec, 8,8km (B). Dále cyklotrasa 6083 k tur. chatě Ostrý (B/C) 13,5km. Cyklotrasou 6083 k rozcestníku „U Kalužného“ (B). Dále cykloturistickou trasou 6083 přes tur. rozc. Ropice a Šindelná (C), 19,3km. Vlevo cyklotrasa 6083, (B/C), tur. chata Ropička. 23,5km); vlevo, červená tur.zn., (C), Tur.chata Na Kotaři, 25,8km; dále červená tur.zn.(C), na Prašivou, 29,8km.

Vpravo, žlutá tur. zn. (C,A) sjezd do Komorní Lhotky, Hotel Godula, 34,4km. Asfaltové stoupání, cyklotrasa 6083 k Horskému hotelu Ondráš (A) 37,3km; cyklotrasa 6083, (A/B) tur.rozc.“Pod Ropičkou, sedlo“, 40,0km; vlevo, žlutá tur. zn., (C) sjezd do obce Řeka, tur. rozc. „Řeka, střed“  41,9km. Vpravo, zelená tur.zn. (A), tur. rozc. „Gutské Sedlo“, 44,9km; dále zelená tur.zn, šotolinová cesta (A/B) (zelená zn. odbočuje strmě vzhůru) pokračujeme stále původní traverzovou cestou mírným stoupáním posléze klesáním bez značení. POZOR!!! Vpravo PR „Gutské peklo“(A/B); na cyklotrasu 6201, 47,6km; vpravo cyklotrasou 6201 (B, C, A), žlutá tur. zn., 53,3km; vlevo sjezdem do Tyry, místo startu (A) 56,0km.