Z Olešné přes Příbor a Starou Ves

Od přehrady Olešná přes Palkovické Hůrky do Příboru, do Staré Vsi nad Ondřejnicí a opět k Olešné
Celková vzdálenost: 51634 m
Max. výška: 659 m
Min. výška: 225 m
Celkem nastoupáno: 994 m
Celkem naklesáno: -994 m

Popis Trasy

Vhodnost trasy pro rodiny s dětmi: ne

Startujeme z Olešné (307 m n. m.), přehrady jihozápadně od Frýdku-Místku. Auto můžeme nechat u zdejšího akvaparku. Najedeme na cyklotrasu, která se jmenuje „Chlebovický okruh“ příp. cyklotrasu č. 6003. Tyto nás zavedou do Chlebovic (1,9 km, 347 m n. m.). Zde se držíme žluté značky nejprve po silnici, poté lesní cestou vzhůru. Z lesa se vynoříme poblíž hotelu Palkovické Hůrky (13,8 km, 535 m n. m.). Napojíme se na modrou turistickou značku a vyšlápneme po ní nejprve zpevněnou, poté lesní cestou na nejvyšší bod Palkovických Hůrek, Kubánkov (5,8 km, 660 m n. m.). Po modré sjíždíme dál dolů až na rozcestí Pod Babí horou (8,2 km, 495 m n. m.). Tady se vydáme prostřední lesní neznačenou cestou, která se po chvíli spojí se zelenou značkou. Cesta se směrem dolů mění na zpevněnou, poté silnici, která nás zavede až do Hukvald (10,7 km, 350 m n. m.).

Z Hukvald se vydáme silnicí po modré značce a cyklostezce č. 502 až do Větřkovic (14,9 km, 312 m n. m.). Tady potkáme zelenou značku a odbočíme na ni vpravo, směr Příbor. Zelenou následujeme i poté, co se změní na polí cestu. Takto dojedeme až do Příboru (18 km, 281 m n. m.), odkud pokračujeme po cyklotrase „Radhošťská“. Z té sjedeme (19,7 km) na cyklotrasu č. 6134, která nás dovede, střídavě lesními cestami, střídavě po asfaltu až do Staré Vsi nad Ondřejnici (33,7 km, 237 m n. m.)

Napojíme se na zelenou turistickou značku, která nás sveze polní cestou na okraj Krmelína (37,9 km, 283 m n. m.). Pokračujeme po zelené dál, až na rozcestí Lipina-háj (40,2 km, 276 m n. m.), kde odbočíme vpravo na žlutou turistickou značku. Po žluté projedeme obcí Oprechtice (41,2 km), rozcestím U cvičné štoly (45,8 km), obcí Staříč (46,9 km), přes kopec Štandl až na rozcestí Olešná přehrada, výchozí místo naší trasy.